پارچه های ضد برش

پارچه‌های مقاوم در برابر برش با کارآیی بالا از پلی­‌اتیلن با وزن مولکولی فوق بالا (UHWPE) با استحکام و مدول بالا و حداقل وزن، ساخته شده و دارای پتانسیل­‌های کاربردی فراوانی در صنایع مختلف تولیدی، خودرو، نظامی، شیمیایی و غیره می­‌باشد. برخی از این کاربردها در زیر آورده شده است.

البسه حفاظت بالستیک برای محافظین محیط‌هایی مانند زندان‌ها، مراکز اصلاح و تربیت، امنیت داخلی و پلیس به طور موثر از آسیب دیدن فرد، خونریزی و مرگ وی جلوگیری می‌کنند.
البسه و دستکش‌های مقاوم در برابر برش برای کارگران صنایع شیشه تخت، ورق فلز بازیافت و صنعت خودرو
البسه مقاوم در برابر ضربات و پارگی برای ورزشکاران رشته شمشیربازی، غواصان، اسکی بازان، موتورسواران و شکارچیان برای جلوگیری از آسیب
تولید صندلی‌های مقاوم در برابر برش در وسایل حمل و نقل عمومی، کوله پشتی یا کیف مقاوم در برابر برش برای مسافران و البسه محافظ در برابر حیوانات
پارچه های مقاوم در برابر برش

یکی از استانداردهای رایج برای تعیین سطح محافظت پارچه­‌های ضد برش استاندارد اروپایی EN388 است که مقاومت پارچه را در برابر چهار عامل بریدگی، سایش، سوراخ شدگی و ضربه در 5 سطح از کم (صفر) تا عالی (5) گزارش می­‌دهد.

شرکت تدبیر تکس صنعت پس از انجام آزمایشات متعدد، در نهایت به پارچه­‌های ضد برش با قابلیت بالا و  سطح 5 (در استاندارد بین­‌المللی  EN388) دست یافته است. طبق آزمایشات انجام شده پارچه­‌های بافته شده با الیاف پلی اتیلن UHWPE،  15 برابر مستحکم­‌تر از فولاد با وزن مشابه بوده و دارای استحکام کششی بالای 43 CN/dtex می­‌باشند. این پارچه­‌ها بسیار سبک بوده به طوری که روی آب شناور می­مانند همچنین مدول بالا (مقاومت در برابر تغییر شکل) این پارچه­‌ها منجر به مقاومت عالی آن­ها در برابر نیرو­های برشی اعمالی می­‌شود.

با ما صحبت کنید!
پشتیبانی
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم